Köpvillkor Euro Clogs AB

Allmänt
Dessa köpvillkor gäller när du köper varor på www.euro-clogs.se och leverans sker till adress i Sverige. Köpvillkoren är bindande mellan dig som konsument och Euro Clogs AB. Våra fullständiga kontaktuppgifter finner i slutet av dessa köpvillkor.

Beställning
När du slutfört en beställning skickar vi en orderbekräftelse till dig via e-post. Om du inte fått en orderbekräftelse, eller om orderbekräftelsen skulle avvika från din beställning, vänligen meddela oss så snart som möjligt. Om vi har avböjt din beställning eller om vi inte har skickat dig någon orderbekräftelse har något avtal mellan oss inte kommit till stånd. Du är i så fall inte längre bunden av din beställning. Eventuella förskottsbetalningar som du har gjort genom direktbetalning eller kortbetalning vid beställningen kommer i så fall att betalas tillbaka till dig så snart som möjligt.

Priser och betalning
Alla priser på www.euro-clogs.se anges i svenska kronor och inkluderar moms.
Betalning sker med vår betaltjänstleverantör Payson. Använd Payson för att enkelt och tryggt betala till oss med VISA, MasterCard eller internetbank (Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank). Läs mer om Payson här: www.payson.se

Leverans
Leverans av beställda varor sker endast till adress i Sverige.
Vi använder DHL för leverans av beställda varor, som DHL aviserar via sms. Fraktkostnaden är från 89 kr. Vi erbjuder även gratis uthämtning av dina varor på vår fabrik i Alstermo.

Leveranstid
Dina träskor tillverkas på beställning och därav varierar leveranstiden. Leverans sker normalt inom 3-10 arbetsdagar räknat från dag för beställning.
Vi försöker självfallet alltid att leverera de varor som du beställt vid utlovad tid, men ibland kan det bli fel. Om vi inte kan leverera inom avtalad tid kommer vi att så snart som möjligt informera dig om anledningen till förseningen och upplysa dig om en ny leveranstidpunkt.

Om leveransen dröjer utan att vi självmant lämnat dig information enligt ovan ber vi dig kontakta oss omgående så att vi kan undersöka orsaken till dröjsmålet.

Om dröjsmålet är av väsentlig betydelse för dig kan du ha rätt att häva köpet. Meddela oss omgående vid försening om det är särskilt viktigt för dig att du erhåller varan inom viss tid. Mer information rörande reklamationer finner du nedan under avsnittet ”Reklamation”.

Om du vid mottagandet av ditt paket hos ombudet upptäcker att försändelsen är synligt transportskadad bör detta reklameras direkt till paketombudet. 

Skador på leveransen
Om du vid mottagandet av ditt paket hos ombudet upptäcker att försändelsen är synligt transportskadad bör detta reklameras direkt till paketombudet. Om du vid uppackning upptäcker att innehållet är skadat, hör av dig till oss via mail; euro-clogs@telia.com

Avbeställning
Enligt konsumentköplagen har du rätt att avbeställa en vara fram tills det att du mottagit varan, men du är då skyldig att ersätta oss för våra kostnader och skälig förlust som vi drabbas av till följd av avbeställningen. Om du ångrar dig har du även möjlighet att utnyttja ångerrätten, se utförliga villkor kring ångerrätten i avsnittet ”Ångerrätt”.

Ångerrätt
Enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler har du alltid rätt att ångra ditt köp utan att ange något skäl inom 14 dagar från det att du har tagit emot varan, den s.k. ångerfristen.

Vill du ångra ditt köp måste du meddela oss detta. Meddelandet måste klart och tydligt ange vilket köp det rör sig om och att du ångrar köpet. Skicka gärna meddelandet via e-post till euro-clogs@telia.com. Om du vill kan du även använda den blankett som Konsumentverket tagit fram. Du hittar blanketten HÄR.

För att hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du skickar ditt meddelande enligt ovan innan ångerfristen har gått ut. Notera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans. Om du ångrar ditt köp måste du skicka tillbaka varan till oss. Du måste skicka tillbaka varan utan onödigt dröjsmål och i vart fall senast 14 dagar efter den dag då du skickat ditt ångermeddelande enligt ovan till oss. För att du ska hinna fullfölja din ångerrätt i tid räcker det att du skickar varan innan fristen gått ut.

Du får självklart titta på och undersöka varan. Tänk då på att hantera varan varsamt och endast i den utsträckning som är nödvändig för att fastställa varans art, egenskaper och funktion. En vägledning är att du får hantera varan som du skulle få ha gjort i butik. Varan som returneras ska vara komplett. Vi ber dig även skicka tillbaka varan med originalkartong. Om du hanterat varan utöver vad som är tillåtet eller om någon del av varan saknas eller är skadad är du ansvarig för varans minskade värde och vi förbehåller oss rätten att vid återbetalningen göra avdrag för värdeminskningen.

Om du utnyttjar din ångerrätt får du själv stå för kostnaden för returfrakten. Returen skickas till:
Euro Clogs AB
Larmgatan 10
36443 Alstermo

Om du ångrar ditt köp kommer vi att betala tillbaka allt det du har betalat till oss, inkl. leveranskostnader (men då räknas inte extra leveranskostnader till följd av att du valt något annat leveranssätt än den billigaste standardleverans vi erbjuder). Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från den dag då vi fick ditt meddelande om att du ångrat köpet. Vi förbehåller oss dock rätten att avvakta återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt varan, beroende på vilket som inträffar först. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för köpet, om du inte uttryckligen kommit överens med oss om något annat. I vilket fall som helst kommer återbetalningen inte att kosta dig något.

Reklamation
Om din vara skulle vara felaktig eller om det uppstått fel vid eller dröjsmål i leveransen får du reklamera varan eller köpet. Du kan då ha rätt att kräva avhjälpande, omleverans, prisavdrag eller ersättning för att avhjälpa felet eller ha rätt att häva köpet och få pengarna tillbaka. Du kan dessutom ha rätt att kräva skadestånd. Om du anser att en vara är felaktig eller levererats för sent måste du skicka ett meddelande till oss där du beskriver felet eller förseningen. I meddelandet måste vi även få information för att identifiera köpet, t ex ordernummer och orderdatum. Våra fullständiga kontaktuppgifter finner du i slutet av dessa köpvillkor. Tänk på att du måste skicka meddelandet inom skälig tid efter det att du märkt eller borde ha märkt felet alternativt fått de försenade varorna. Meddelande som skickas inom två månader efter det att du märkt ett fel i en vara anses alltid ha lämnats i rätt tid. Sker inte reklamation inom skälig tid från det att felet upptäckts, eller borde ha upptäckts, och senast inom tre år och två månader från det att du tog emot varan, förlorar du rätten att göra eventuella påföljder enligt konsumentköplagen gällande mot oss. Om du upptäcker en transportskada på din vara ber vi dig att meddela oss detta omgående. Om du får ett paket som är skadat, ber vi dig att vägra att ta emot det eller öppna det direkt medan den som levererat paketet finns på plats och så att ni gemensamt kan kontrollera varans skick. Om nödvändigt ber vi dig reklamera transporten till utlämningsstället. Begär gärna en bekräftelse på att paketet var skadat vid leverans.

Vid godkänd reklamation står vi kostnaden för returfrakten.
När du återsänder varor är det viktigt att du återsänder varorna till följande adress:
Euro Clogs AB
Larmgatan 10
36443 Alstermo

Personuppgifter
Information om behandling av personuppgifter hittar du i vår integritetspolicy 

Cookies
För information om vår användning av cookies, se separat information i vår cookiepolicy.

Tillämplig lag och tvist
Svensk lag är tillämplig på dessa köpvillkor.

Vi strävar efter att samtliga kunder ska vara nöjda. Vi försöker alltid att i första hand komma överens med dig om en lösning för det fall någonting blivit fel. Om en tvist uppstår som vi inte kan lösa tillsammans kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden.

Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
http://www.arn.se

Om en tvist uppstår som vi inte kan lösa tillsammans kan du vidare ha möjlighet att använda dig av Europeiska Kommissionens onlineplattform för alternativ tvistlösning, som du hittar på http://ec.europa.eu/odr. Vänligen notera att plattformen är till för att ge konsumenter och företag en ingång för prövning av tvister som uppstått vid gränsöverskridande e-handel. Du som kund har där möjlighet att lämna in klagomål på alla officiella EU språk. Tvister kan även prövas av svensk allmän domstol.

Kontakt
Euro Clogs AB, org. nr. 556039-5513
Telefonnummer: 0481-611 51
E-postadress: euro-clogs@telia.com
Adress: Larmgatan 10, 36443 Alstermo

Totalsumma:
    Till kassan
    Tillagd i varukorgen